Drukarki fiskalne – co wziąć pod uwagę przy ich zakupie?

Drukarki fiskalne

Drukarki fiskalne

Odpowiednio dobrana drukarka to niezbędny element wyposażenia każdego przedsiębiorcy. Kluczową kwestią jest tutaj odpowiednie dopasowanie takiego urządzenia do indywidualnych potrzeb. Dotyczy to między innymi wyboru oprogramowania. Inne sprawdzi się w przypadku osoby prowadzącej punkt gastronomiczny czy hipermarket, a jeszcze inne – u właściciela hotelu. Poświęcając odpowiednio dużo czasu na zakup tego typu drukarki, będziemy mogli mieć pewność, że jakość obsługi klienta w naszym sklepie zyska na jakości, a wydajność pracy kasjerów ulegnie poprawie.

 

Kupując drukarki fiskalne, pod uwagę wziąć należy między innymi branża, w jakiej działamy oraz wielkość prowadzonej przez nas firmy. Oba te czynniki w znaczący sposób wpływają na rodzaj oferowanych przez nas towarów i usług oraz ich ilość. Na to, jaką drukarkę kupimy, wpływ będzie miał także sposób prowadzonej działalności. Inne urządzenie sprawdzi się w przypadku posiadacza sklepu stacjonarnego, inne – apteki czy hurtowni.

 Godne polecenia są drukarki fiskalne wyposażone w elektroniczną kopię paragonu. Zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami, kopie paragonów fiskalnych należy przechowywać przez okres 5 lat od zakończenia roku, w którym upłynął termin płatności podatku z określonej sprzedaży. W przypadku kopii papierowych odnosi się to wyłącznie do zadrukowanych rolek. W przypadku elektronicznych – karty DS/SDHC lub microSD/microSDHC umieszczonej na stałe w drukarce. Kopia elektroniczna to gwarancja braku problemów z przechowywaniem oraz spora oszędność pieniędzy, które należałoby wydać na zakup dodatkowych rolek.

 Bardzo praktyczne są Drukarki fiskalne mobilne, które doskonale sprawdzą się u osób, które w codziennej pracy regularnie przenoszą się z miejsca na miejsce. Zakupu takich sprzętów bardzo często dokonują między innymi prawnicy, lekarze oraz właściciele hurtowni. Do ich zalet zaliczyć można kompaktowe rozmiary oraz atrakcyjny wygląd. Na rynku spotkać można się także z drukarkami sklepowymi, które współpracują z dedykowanymi programami sprzedażowymi.