Gadżety firmowe z nadrukiem w marketingu

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Współczesny marketing przybiera coraz bardziej innowacyjne formy i stosuje coraz bardziej innowacyjne metody docierania do klienta. Jest to spowodowane znacznym natężeniem reklam na rynku, co powoduje, że do odbiorcy może „przebić się” tylko ta reklama, która będzie przygotowana w sposób oryginalny. Ponadto też ważne jest, aby konsument – odbiorca treści reklamowych, miał z reklamy jakąś korzyść, tzn. nie tylko był zachęcany do kupna danego produktu czy usługi, ale także poczuł, że jest ważny i że dana firma dba o niego. Dlatego też coraz istotniejsze miejsce w marketingu zajmują podarunki od firm dla klientów. Jest to najskuteczniejsza prawdopodobnie forma reklamy, pozwalająca na pozyskiwanie wielu nowych odbiorców usług i produktów.

Firmy wręczają klientom w podarunku różnego rodzaju gadżety firmowe, które najczęściej noszą nadruki. Zanim przedstawiony zostanie opis procesu dystrybucji, dobrze jest określić, jaki jest cel umieszczania nadruków na omawianych gadżetach. Otóż, jest to spowodowane faktem, że nadruk jest elementem ozdobnym – dzięki niemu przedmiot wręczany klientowi w podarunku jest po prostu ładniejszy i klient chętniej go przyjmuje, a następnie zachowuje go długo. Ponadto też nadruk, przedstawiając m. in. logo i nazwę firmy, pozwala na jej permanentną reklamę, nie tylko u obdarowanego, ale też wśród jego rodziny i znajomych.

Natomiast jeśli chodzi o dystrybucję, gadżety firmowe są albo rozdawane przypadkowo napotkanym przechodniom na ulicach, ewentualnie też uczestnikom imprez plenerowych, albo też mogą być elementem „podziękowania” tym, którzy kupili produkt danej firmy.

Pierwsza metoda jest dość oczywista: stoisko firmowe ustawia się w ruchliwym miejscu i przedstawiciele firmy rozdają przechodniom gadżety firmowe z nadrukami danej firmy. Obdarowani reagują na to głównie bardzo pozytywnie.

Druga metoda natomiast polega na tym, że uczestnicy imprez plenerowych, których sponsorem jest dane przedsiębiorstwo, mogą otrzymać w podarunku właśnie wspomniane gadżety z nadrukami. Wystarczy, że są uczestnikami imprezy, nie muszą nic kupować ani za nic płacić.

Trzecia forma pozwala na budowanie silnych relacji z klientem. Otóż ten, kto kupuje produkt danej firmy, albo jej usługę, otrzymuje podarunek, dzięki czemu wie, że jest ważny i że firma o niego dba – tak jak było to napisane na początku.